26.4.2013

Rakennekynsikoulutus Cesarsshopilla! Osa 2: Miltä siellä näyttää ja ensimmäinen kurssiviikonloppu?

Ensimmäistä kurssipäivää jännitin kovasti etukäteen, sillä mä en aiemmin oo ollu Helsingissä yksin liikenteessä ja muutoinkin muutaman kerran vain ajanut läpi tai ollut jonkun kyydissä. En siis juurikaan ollut tutustunut Helsinkiin aiemmin. Jännitin siis enimmäkseen sitä kulkemista ja sitä kuinka hyvin osaan perille, mutta ei siinä sitten ollut kuitenkaan mitään ongelmaa, kunhan vaan oon tämmönen jännittäjä. :D

Kurkataanpas tähän väliin miltä siellä Cesarsshopilla oikein näyttää. Kyseessähän ei tosiaan ole mikään liiketila, vaan enemmänkin nettikaupan varastotila, joten aavistuksen ahdastakin ehkä, mutta toimii kurssitilanakin vallan mainiosti!


Työpiste siellä näyttää tältä. Eli välissä on kapea pöytä ja toisella puolella tuommonen nahkainen tuoli ja toisella puolella satulatuoli. Satulatuolin pitäs olla kovinkin ergonominen ja muuta, mutta voin sanoa että mulla ainakin tuli sillä istuessa perse kipeäksi, eikä työasentokaan lainkaan parantunut. :D Huonoryhtinen kun olen.


Tässä sitten vähän yleiskuvaa, eli keskellä tuota tilaa oli ns. pakkauspiste, jossa on kuplamuovia ja muuta materiaalia mihin ne meidän lähetykset sitten pakkaillaan kun netistä tilataan. Tässä siis kaikki se taika tapahtuu. :D Seinän vieri täynnä kaikkea ihanaa kynsisälää glittereistä leimauslaattoihin ja tuossa keskellä hyllyrivistöjä joissa oli mm. kaikkia geelitarvikkeita ja viiloja.


Tuossa takaseinustalla näkyykin noita leimauslaattoja ja leimauslakkoja joita kävin kyllä tiirailemassa, mutta en sortunut yhteenkään! Hyvä minä! Tosin kaikkea muuta mahdollista tuli kyllä ostettua, enimmäkseen geelitarvikkeita.


Tässä kuvassa näkyy vähän ns. kassa-aluetta. Color Clubin Art club linereita sekä tuolla ihan oikealla samettijauheita.


Pimeässä osassa, kaiteen takana, on sisäänkäynti tähän tilaan. Kaiteen vieressä oli ripsipidennystarvikkeita. Keskellä tuossa korissa oli Color clubin lakkoja alennettuun hintaan eli 4 eurolla, enkä sortunut niihinkään!! Sitten on seinustalla joitain työvälineitä ja lisää ripsijuttuja ja muuta sekalaista tavaraa. Alemmassa kuvassa näkyy nuo seinustan hyllyt paremmin.


Meikäläisen työpisteen takana sain ihailla erilaisia höyheniä sekä glittereitä. Ikävä kyllä kuvasta oon onnistunut puhelimella saamaan hyvinkin epätarkan.


Tämä hylly tässä oli ehkä yks mun lempparihyllyistä, sillä siinä oli pitkät rivit Color Clubin lakkoja, sekä joitain magneettilakkoja joiden merkkiä en muista ja tuolla perimmäisessä hyllyssä ennen noita kansioita on Ruby Wings lakkoja! Sorruin onneksi vain yhteen Color clubiin sillä budjetti ei hirveästi antanut myöten heräteostoksille.

Kurssilla mun lisäksi oli 3 muuta ja opettajana meillä toimi Marja Milsap. Kurssi kesti tosiaan 4 päivää joista ensimmäiset kaksi oli 6-7.4 ja jälkimmäiset kaksi 20-21.4. Kurssin aikana ehdittiin tekemään 2 kynnet alusta loppuun ja yksi huolto. Lisäksi toivoivat siellä, että jokanen ehtis kurssin välipäivinä harjoittelemaan mahdollisimman paljon ja itse ehdin tehdä yhdet glitterkynnet ja yhden oman kynnen geelauksen. Sain kuitenkin viimeisenä päivänä kehuja, että oon kehittynyt nopeammaksi, vaikkakin kyseisen kerran kynnet ei menneet ihan niin putkeen.

Ensimmäisenä päivänä aloiteltiin teorialla ja käytiin vähän kaikenlaista läpi hygienia-asioista liikkeen pyörittämiseen yms. Saatiin myös nivaska papereita, joissa kerrottiin lisää hygieniasta, kynnen rakenteesta sekä tekovaiheista. Ensimmäisenä päivänä päästiin myös hieman harjottelemaan ja tehtiin toisillemme ihan perus manikyyriä, ilman lakkauksia. Eli hoidettiin kynsinauhat kuntoon ja siistittiin kynnen pinta ja kiillotettiin se. Ite en ehtinyt ihan täysin tekemään kaikkia vaiheita kurssilla koska mulla lähti juna takasin Vammalaan, mutta käytin sitten miestä koekaniinina ja harjottelin sille vielä.


Tässä mun kynnet manikyyrin jälkeen, eli kynsinauhat on kohtuu siistit ja kynsistä lähti myös kaikki keltainen väri pois, mitä oli kynsilakoista jäänyt. Kuvissa ei vaan toistu tuo upea kiilto mikä niissä oli, eli siis kynnen pinta kiilsi ihan kuin niissä olis ollu päällä kirkas lakka. Niissä oli myös kynsinauhaöljyä mut se nyt oli aikapäiviä sitten ennen kuvan ottoa ehtiny imeytyä. :D Tässä siis alaston totuus mun kynsistä! :D

Tässä ennen ja jälkeen kuvat, miehen manikyyristä. :D Mitään supersuurta eroa näihin ei tullu, sillä kynsinauhat oli valmiiksi jo ihan ok kunnossa, ihme kyllä. Kynnen pinnan kevyesti buffasin ja kiillotin, mutta en saanut siitä ihan täydellistä sillä oli niin muhkuraiset kynnet, että ois varmaan pitäny viilata puhki, että ois saanu tasaset ja sileät. :D


Laura oli mulla sitten toisena kurssipäivänä eli sunnuntaina mallina. Kuvat on myös Lauralta, sillä mä en ite ehtiny näpsäsemään näistä lainkaan kuvaa. :D Nysväsin näitä siellä ihan viimeseen asti ja oisin nysvänny varmaan pidempäänkin ellei ois aika loppunu. Toiseen käteen harjoiteltiin tipeillä tekoa ja toiseen käteen sitten taas muoteilla. Mä en oo aiemmin muoteilla onnistunu tekemään, johtuen turhan valuvasta geelistä, joten mulla oli vähä ennakkoluuloja sen suhteen, mutta se sujukin sitten yllättävän hyvin, eikä valumia tullut lainkaan! Tipeillä tehdyissä kynsissä kesti jotenkin hirmu kauan, sillä niitä tippejä sovitettiin ja viilattiin ja sovitettiin ja viilattiin ja sitten liimattiin ja sitten vasta päästiin rakentamaan kynttä! Ihmettelen miksi oon pitäny tipeillä kynsien tekoa jotenkin helpompana ja nopeampana, sillä sitä se ei ole! Kynsissä on käytetty lähinnä Camouflage-geeliä ja toisessa tais hieman olla Milleniumiakin. Lopputuloksessa oli siis käsien välillä pieniä eroja, koska toisessa käytettiin vaaleita tippejä ja toisessa oli muotin alla vain oma kynsi, mutta nyt olikin tarkoitus harjoitella molemmat tekniikat läpi. Mulla tuli myös ihan viime metreillä ongelma ja päällä käytetty Super gloss UV-geelilakka, ei ollutkaan kovettunut vaan lähti tahmaisena pois. Mä en sitä siellä ehtinyt korjaamaan enää, mutta onneksi Lauralla on geelivermeet kotona, joten hän uusi tämän viimesen kiiltokerroksen.

Tämmönen oli ensimmäinen viikonloppu kurssilla. Seuraavassa postauksessa kerronkin sitten tästä jälkimmäisestä viikonlopusta, ehkä myös välipäivinä tehdyistä kynsistä ja sitten ajattelin tehdä vielä yhden postauksen siitä mitä tuli sitten loppuviimein ostettua. :D Kannattaa siis pysytellä kuulolla jos kurssijutut kiinnostaa!


Huom! Olen saanut Cesarsshopilta luvan julkaista kuvia heidän tiloistaan. En ole hyötynyt postauksesta mitenkään, vaan tämä on täysin vapaaehtoista!

1 kommentti: